Home / Verzending en Bezorging

Verzending en Bezorging

Let op!

Vanwege extreme drukte bij PostNL kan het langer dan gewoonlijk duren voordat je bestelling afgeleverd wordt. Wij bieden bestellingen zo snel mogelijk aan bij PostNL zodat daar in ieder geval geen vertraging ontstaat.

In verband met de sluiting van een aantal PostNL servicepunten is de optie tot afleveren op een servicepunt tijdelijk uitgeschakeld. Leveringen op het huisadres zijn wel gewoon mogelijk.

Zodra je bestelling verwerkt is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Hiermee kun je op ieder moment de status van de zending bekijken.

Verzendkosten

De verzendkosten voor Nederland bedragen € 4,95.

Voor een verzending naar België bedragen de verzendkosten € 6,95.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij doen er alles aan jouw bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen. Voorradige artikelen zijn direct leverbaar en worden bij de eerst mogelijke gelegenheid verzonden. Voor artikelen die niet op voorraad zijn kan de levertijd afwijken. Als je meerdere artikelen bestelt, dan geldt altijd de langste levertijd voor de gehele bestelling.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Voor de verzending van bestellingen werken wij samen met PostNL. Bestellingen worden als pakket verzonden naar het opgegeven afleveradres of servicepunt. Zodra het pakket verzonden is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace link waarmee je het pakket online kunt volgen.

Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Dan levert de bezorger het pakket bij de buren af of probeert hij het de eerstvolgende werkdag nogmaals af te leveren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket afgegeven bij een servicepunt bij jou in de buurt. Je kan het pakket daar vanaf de volgende werkdag afhalen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?

Ja, in het bestelproces is het mogelijk om een ander afleveradres in te vullen of een servicepunt te selecteren.

Wat is de status van mijn bestelling?

Na het plaatsen van een bestelling, ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Zodra je bestelling is verwerkt en verzonden, ontvang je een Track & Trace link. Hiermee kun je het pakket online volgen. Heb je vragen over de status of bezorging van je pakket, neem dan contact met ons op via info@paellas.nl.

Waarom geen gratis verzending?

Hoewel de eerste grote webshops hun beleid al aan beginnen te passen, is het aanbieden van gratis verzending eerder regel dan uitzondering. Grote webshops en winkelplatforms hebben zeer lage verzendtarieven bij vervoerders af kunnen dwingen en pronken uitgebreid met gratis verzending.

Het is absoluut waar dat gratis verzending de drempel om een product online te bestelling verlaagd, anders zouden ze het namelijk niet doen. De keerzijde is echter dat er massale hoeveelheden pakketten verstuurd worden en de hoeveelheid retourzendingen niet meer te overzien is. VPRO Tegenlicht heef hier in september 2020 nog een aflevering aan gewijd (deze kun je hier bekijken).

In tegenstelling tot grote shops en platforms kunnen als onafhankelijke en kleinere webwinkel niet met grote hoeveelheden pakketten en aanbiedingen van concurrerende vervoerders schermen. Om de bestellingen bij onze klanten te krijgen betalen wij dan ook ‘de volle mep’ voor de verzending.

In het geval van gratis verzending zouden de verzendkosten geheel voor onze rekening zijn en moeten we deze in de prijzen van de producten gaan verrekenen. Omdat dit niet de kant is die wij op willen en de transparantie is die wij willen bieden, hebben wij besloten om dit niet te doen.

In plaats van ondoorzichtige constructies bieden wij liever duidelijkheid en hanteren wij verzendtarief van € 4,95 voor Nederland en € 6,95 voor België. Met deze tarieven leveren wij nog steeds meerdere euro’s per pakket in op de verzending, maar kunnen wij onze producten wel tegen scherpe en eerlijke prijzen aan blijven bieden.

Delen met een vriend